A korona borcsatáján: Meghan Markle roséja és a sztárborok rangsora
Meghan Markle új borát egy szakértői teszt kereszttüzébe állították
A hercegné első saját bora – nagy visszhang és gyors lecsengés
Meghan Markle, a Sussex hercegnéje, nemrég debütált saját bortermékével, az As Ever névre keresztelt különlegességgel, melyet július 1-jén dobott piacra. Az elkészült rosé a kaliforniai Napa Valley egyik kiváló szőlőjéből származik és exkluzívként definiált, egyedi blendként kínálkozott, amelyben kőgyümölcsös aromák, finom ásványosság és tartós lecsengés egyesülnek.
A palackot viszont nem Magyarországon vagy akár Európában, hanem kizárólag az Egyesült Államokban lehetett megvásárolni, három csomagban: hármas, hatos vagy tizenkettes kiszerelésben, árazásuk 22 font, illetve 66 és 218 font volt. Az ár figyelemreméltó, mindössze 22 fontért kínálták az egyes palackokat, mégis a teljes készlet 45 perc alatt elfogyott.
Az elérhetőség körülményei és globális rajongói igények
Fontos megjegyezni, hogy a bor kizárólag az Egyesült Államok területére volt szállítható, és még Hawaii-ra is csak külön díjazás fejében. Ez sajnos sok világszerte lelkes rajongónak megakadályozta, hogy hozzájuthasson a termékhez, a szállítási költség pedig 15 font körül volt egyenként, ami további költségnövekedést jelentett.
Szakértői értékelések és összehasonlítás más sztárborokkal
Bár Meghan Markle roséja nagyon gyorsan elfogyott a piacon, az asztalon összehasonlították más, hasonlóan hírességek által jegyzett borokkal is, akik az utóbbi években mertek belevágni a boriparba. A teszt során kiderült, hogy habár az As Ever rosé minőségi alapanyagokból készült és pozitív visszajelzéseket kapott, nem érte el az első helyet ezen a ranglétrán.
Ez azt mutatja, hogy a sztárok neve nem minden, amikor a borokról van szó; a fogyasztók és a szakértők szemében a minőség és az egyediség is mérvadó. Meghan borának sikere inkább az exkluzivitásban, a márka és személye által generált hype-ban volt, mintsem a tényleges szakmai elismerésben.
Mi várható a jövőben a sztárborok piacán?
A hírességek közül egyre többen látják meg a borászatban rejlő lehetőséget, így várhatóan a jövőben újabb és újabb termékek érkeznek majd. Ez persze magasabb minőséget és versenyt is hoz magával, aminek végül a fogyasztók látják majd a hasznát. Magyarországi borrajongók számára is tanulságos lehet megfigyelni, hogyan mozdul el a nemzetközi sztárborpiac.
Összegzés
Összességében Meghan Markle első saját roséja figyelemre méltó sikert ért el gyors eladásával, azonban egy nemzetközi, szakértői összehasonlításban nem sikerült az élmezőnybe kerülnie. Ez kiemeli, hogy a sztárság és a borpiaci siker nem mindig jár kéz a kézben. A jövőbeni borprojekteknél még fontosabb lesz a minőség és a fogyasztói értékelés.